JET LINE – AGNIESZKA MASZEWSKA

W Jet Line zajmujemy się komunikacją w przestrzeni. Komunikacja i przestrzeń – obydwa pojęcia są kluczowe w naszej pracy na co dzień. Obydwa również wiążą się z Operacją Czysta Rzeka. W komunikację Operacji Czysta Rzeka włączamy się z kilku powodów, choć wszystkie mogłyby sprowadzić się do stwierdzenia: pomagamy, bo chcemy i możemy. Uważam, że dzielenie się zasobami i budowanie koalicji dla ważnych spraw jest ważne i potrzebne. Mamy w firmie ten przywilej: dysponujemy przestrzenią do komunikacji i skoro możemy ją wykorzystać w dobrym celu, z realnym wpływem także dla siebie samych, tak robimy. Wiemy, jak działa i jaką moc ma komunikacja out of home. To naturalne, że zwracamy uwagę na otoczenie, na przestrzeń. Działamy w niej, ona tworzy kontekst naszej pracy i naszych nośników.

Operacja Czysta Rzeka realnie zmienia stan rzeczy w przestrzeni. Z dumą i pełnym przekonaniem wspieramy ją ponownie.  Udostępniamy na potrzeby komunikacji cyfrowe ekrany MORE w ośmiu największych miastach w Polsce. Dzięki temu zaproszenie do udziału w akcji trafia do ponad miliona osób każdego dnia. Reklama mówi o tym, co zostało wyprodukowane przez innych, dla wszystkich ludzi.
Nasza branża jest świadoma wyzwań środowiskowych, które się z tym łączą. Do trwałej zmiany nawyków potrzebny jest czas, edukacja i tworzenie ludziom możliwości. Duża w tym rola biznesu, także naszego. Reklama produktów, usług czy idei może i powinna być prowadzona z troską o dobry stan środowiska.
Piszę ten tekst w połowie lutego 2025 r. – dokładnie rok temu zakończymy dużą inwestycję wymiany wszystkich lamp oświetlających nasze billboardy w sieci Motorway 12×4 m na energooszczędne LEDy. Inwestujemy w ekrany cyfrowe. Liczymy ślad węglowy firmy i stworzyliśmy kalkulator śladu kampanii na naszych nośnikach klasycznych OOH i cyfrowych DOOH. Robimy wiele małych i ważnych rzeczy na co dzień: drukujemy mało i na papierze z odzysku, bez folii i lakierów UV, zrezygnowaliśmy z produkcji firmowych gadżetów, a nasze torby na prezenty mają łatwe od odczepienia zawieszki z logo, dzięki czemu są wykorzystywane ponownie.

I na koniec słowo o inicjatywie bardzo bliskiej naszym sercom. W 2012 r. odbyły się pierwsze dwa Rejsy Odkrywców, które rok później dały naszą Fundację Rejs Odkrywców. Organizujemy rejsy dla młodzieży na morzach i jeziorach. Dzielimy się żeglarską pasją i w ten sposób pomagamy iść dobrą drogą tym, którzy tego potrzebują. W czasie przygotowań zawsze zwracamy uwagę na zachowania i nawyki, porządek na biwakach, sposób korzystania z wody na żaglowcu itp. Żagle to natura i nie da się pływać bez szacunku do natury. W Fundacji uczymy jej w praktyce.


Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji w Jet Line