Konkurs Na Fali Zmian – zrobiliśmy modę ze śmieci!

Razem z marką Dafi, sponsorem strategicznym Operacji Czysta Rzeka, zorganizowaliśmy konkurs dla projektantów na kreacje ze śmieci. Konkurs wygrał Maciej Nodzeński, a jego prace, podobnie jak prace pozostałych finalistów, będzie można zobaczyć w 20. kwietnia w Kazimierzu Dolnym podczas Akcji Głównej.

Na Fali Zmian – pod takim hasłem odbył się konkurs dla młodych projektantów, których zadaniem w pierwszym etapie było naszkicowanie strojów tworzonych na bazie śmieci, jakie można znaleźć w zbiornikach wodnych. Chcieliśmy poruszyć problem nadmiernego zaśmiecenia polskich rzek oraz pokazać, że odpady mogą mieć swoje drugie życie.

Łącznie do konkursu zgłosiły się aż 33 osoby, każda z nich musiała zaprojektować 3 stroje. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trójkę finalistów: Paulinę Sitek, Palinę Sayentovą oraz Macieja Nodzeńskiego. Drugi etap polegał na realizacji projektów i przesłanie kreacji do organizatora. W trakcie drugiego etapu komisja konkursowa oceniała kreatywność i sposób wykonania aż 9 kreacji od 3 finalistów. Zwycięzcą został Maciej Nodzeński. Autor użył w swoich projektach plastikowych butelek, worków na śmieci, a także kolorowych etykiet, by podkreślić problem globalnego konsumpcjonizmu, nadmiernej reklamy produktów oraz zasygnalizować, że śmieci mogą znaleźć nowe, wartościowe zastosowanie.

Laureat otrzymał nagrodę główną w postaci: 5000 zł, profesjonalną sesję zdjęciową wykonanych strojów oraz udział w pokazie mody No Waste Show podczas Cracow Fashion Week. Dwie pozostałe finalistki otrzymały Nagrody Specjalne po 1000 zł. Dodatkową nagrodą i jednocześnie wyróżnieniem jest prezentacja wszystkich zrealizowanych kreacji w Kazimierzu Dolnym, podczas Akcji Głównej Operacji Czysta Rzeka, która odbędzie się w sobotę 20. kwietnia.

Organizatorem akcji i konkursu jest Operacja Czysta Rzeka. Sponsorem strategicznym akcji i konkursu jest marka Dafi. Partnerem wspierającym konkurs jest Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru. Za koncepcję, media i przygotowanie całej akcji odpowiada nasz partner – agencja mediowo-kreatywna BeDigital z Krakowa.