Pepsico polska - sponsor oficjalny

O firmie

PepsiCo to amerykańskie przedsiębiorstwo będące jednym z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych oraz produktów spożywczych. Do przedsiębiorstwa należą między innymi marki Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos. Firma prowadzi działalność na terenie Europy od 80 lat.

W Polsce napój Pepsi pojawił się na początku lat 70. XX w. a na licencji PepsiCo produkowały go od 1973 r. Zakłady Piwowarskie w Gdańsku. Obecnie napoje PepsiCo produkowane są przez Pepsi-Cola General Bottlers Poland Spółka z o.o., która posiada zakłady w Michrowie i Żninie. Przekąski produkowane są przez Frito Lay Poland Spółka z o.o. w zakładach w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Na początku 2020 r. w Mszczonowie otwarto jeden z największych w Polsce magazynów produktów gotowych oraz biuro Global Business Services w Krakowie, w którym realizowane są globalne zadania firmy w obszarach marketingu, komercjalizacji, sprzedaży i finansów. 

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

PepsiCo od lat konsekwentnie realizuje cele w obszarze zrównoważonego rozwoju. Szczególny nacisk kładziemy na zaangażowanie firmy w realizację celów, które pozwolą wdrożyć zmiany prowadzące do zapewnienia lepszego jutra dla wszystkich mieszkańców planety – mówi Julian Krzyżanowski, Kierownik ds. komunikacji PepsiCo Poland. Wśród tych zamierzeń znajdują się obszary takie jak działania na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu, wdrażanie zasad zrównoważonego i odpornego na zmiany rolnictwa, a także zapewnienie dostępu do odpowiedniej jakości wody mieszkańcom świata.

Mając na uwadze te wielkie założenia, nie boimy się zakasać rękawów i trochę czasem pobrudzić, by pozbierać odpady z miejsc, w których nie powinny się znajdować. Czasem robimy to samodzielnie, czasem w porozumieniu z partnerami. Nasz udział w akcji Operacja Czysta Rzeka to naturalne przedłużenie naszych działań na rzecz budowy świata, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem. Aby zrealizować ten cel, musimy stale przyczyniać się zwiększania poziomu zbiórki i przetwarzania odpadów, w tym przede wszystkim plastikowych. Sprzątanie koryt rzek, ich brzegów oraz najbliższego otoczenie z zalegających tam odpadów to jeden z kroków we właściwym kierunku i przykład dla wielu innych – dodaje. 

Nadrzędnym celem firmy jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Już teraz w PepsiCo Polska korzysta w 100% z energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych do zasilania czterech zakładów produkcyjnych oraz siedziby głównej. Dodatkowo wprowadzono rozwiązania fotowoltaiczne już na etapie projektowym i sukcesywnie wdraża się nowe instalacje przy okazji kolejnych inwestycji. Panele słoneczne zainstalowane zostały w nowym magazynie PepsiCo w Mszczonowie, a instalacja słoneczna zasila nową linię do produkcji napojów w puszkach w zakładzie w Michrowie.

W 2020 roku PepsiCo Polska ogłosiło, że wszystkie opakowania herbaty mrożonej Lipton Ice Tea produkowane będą z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu (rPET). W 2021 roku PepsiCo zainwestowało 3,6 mln USD (oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku) na pozyskanie rPET, który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda w opakowaniach w 100% z przetworzonego plastiku rPET. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%.

PepsiCo Poland - historia współpracy z Operacją Czysta Rzeka

PepsiCo dołączyło do Operacji Czysta Rzeka już w 2021 roku. Pierwsze wspólne sprzątanie było częścią ekologicznych działań firmy realizowanych w ramach projektu Rekologia we współpracy z Fundacją PepsiCo. Na pierwszą akcję sprzątania przybyło 40 pracowników. Grupa wolontariuszy uprzątnęła wtedy ponad 750 kilogramów śmieci! Spotkanie odbyło się w pobliżu warszawskiego Klubu La Playa graniczącego z Praską Plażą Miejską. Postanowiono, że w ramach współpracy z Operacją Czysta Rzeka teren tej plaży będzie sprzątany każdego roku.

W 2022 roku PepsiCo dołączyło do grona partnerów Operacji Czysta Rzeka jako Sponsor Wspierający. Kolejna akcja na Pradze zgromadziła już ponad 60 osób. 117 worków śmieci – tyle zniknęło bezpowrotnie z warszawskich terenów nadwiślańskich! Przed akcją sprzątania zostały przeprowadzone warsztaty z upcyclingu połączone z wystawą rzeźb ze śmieci autorstwa Honoraty Stafiej. 

2023 – trzecia akcja sprzątania Praskiej Plaży Miejskiej w Warszawie. PepsiCo, jako Sponsor Wspierający, z grupą ponad 100 wolontariuszy, posprzątało przeszło tonę odpadów. Królowały szklane butelki, puszki, foliowe opakowania po produktach spożywczych. Znaleziono także boję rybacką!

Rok 2024 był przełomowy. W akcji sprzątania nad Wisłą wzięło udział prawie 150 pracowników firmy PepsiCo. Uczestnicy pozytywnie ocenili organizację i koordynację wydarzenia. 8 grup wolontariuszy wyruszyło w różne części Warszawy, aby posprzątać zalegające na łonie natury śmieci. Choć pogoda nie rozpieszczała i temperatura przekroczyła 33 stopnie Celsjusza, pracownicy firmy PepsiCo zebrali dwie tony odpadów! Hulajnoga, opony, piekarnik, głośnik, krzesło, kable, ubrania, dokumenty, wentylator a także dwudziestolitrowy baniak na włoskie wino – to tylko część znalezionych przy Wiśle śmieci. Łącznie udało się posprzątać 16 kilometrów linii brzegowej.

23 maja 2025 roku odbyła się piąta akcja sprzątania z PepsiCo. Po raz pierwszy uczestnicy akcji przeprawili się wodną drogą na drugą stronę rzeki. Podczas akcji uprzątnięto ponad 1200 kilogramów śmieci. 

tak działamy

zostań partnerem operacji czysta rzeka

Dołącz do firm, które doceniają potencjał naszej akcji społecznej i chcą być częścią społeczności, dla których ważne są odpowiedzialność i troska za środowisko naturalne. Razem zadbajmy o lokalne otoczenie. Spotkajmy się nad rzeką!

Jeśli chcesz zostać partnerem całorocznym skontaktuj się z Mariuszem Kalinowskim:

m.kalinowski@operacjarzeka.pl 

607 945 139