Pepsico polska - sponsor oficjalny
O firmie
PepsiCo to amerykańskie przedsiębiorstwo będące jednym z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych oraz produktów spożywczych. Do przedsiębiorstwa należą między innymi marki Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos. Firma prowadzi działalność na terenie Europy od 80 lat.
W Polsce napój Pepsi pojawił się na początku lat 70. XX w. a na licencji PepsiCo produkowały go od 1973 r. Zakłady Piwowarskie w Gdańsku. Obecnie napoje PepsiCo produkowane są przez Pepsi-Cola General Bottlers Poland Spółka z o.o., która posiada zakłady w Michrowie i Żninie. Przekąski produkowane są przez Frito Lay Poland Spółka z o.o. w zakładach w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Na początku 2020 r. w Mszczonowie otwarto jeden z największych w Polsce magazynów produktów gotowych oraz biuro Global Business Services w Krakowie, w którym realizowane są globalne zadania firmy w obszarach marketingu, komercjalizacji, sprzedaży i finansów.
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
PepsiCo od lat konsekwentnie realizuje cele w obszarze zrównoważonego rozwoju. Szczególny nacisk kładziemy na zaangażowanie firmy w realizację celów, które pozwolą wdrożyć zmiany prowadzące do zapewnienia lepszego jutra dla wszystkich mieszkańców planety – mówi Julian Krzyżanowski, Kierownik ds. komunikacji PepsiCo Poland. Wśród tych zamierzeń znajdują się obszary takie jak działania na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu, wdrażanie zasad zrównoważonego i odpornego na zmiany rolnictwa, a także zapewnienie dostępu do odpowiedniej jakości wody mieszkańcom świata.
Mając na uwadze te wielkie założenia, nie boimy się zakasać rękawów i trochę czasem pobrudzić, by pozbierać odpady z miejsc, w których nie powinny się znajdować. Czasem robimy to samodzielnie, czasem w porozumieniu z partnerami. Nasz udział w akcji Operacja Czysta Rzeka to naturalne przedłużenie naszych działań na rzecz budowy świata, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem. Aby zrealizować ten cel, musimy stale przyczyniać się zwiększania poziomu zbiórki i przetwarzania odpadów, w tym przede wszystkim plastikowych. Sprzątanie koryt rzek, ich brzegów oraz najbliższego otoczenie z zalegających tam odpadów to jeden z kroków we właściwym kierunku i przykład dla wielu innych – dodaje.
Nadrzędnym celem firmy jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Już teraz w PepsiCo Polska korzysta w 100% z energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych do zasilania czterech zakładów produkcyjnych oraz siedziby głównej. Dodatkowo wprowadzono rozwiązania fotowoltaiczne już na etapie projektowym i sukcesywnie wdraża się nowe instalacje przy okazji kolejnych inwestycji. Panele słoneczne zainstalowane zostały w nowym magazynie PepsiCo w Mszczonowie, a instalacja słoneczna zasila nową linię do produkcji napojów w puszkach w zakładzie w Michrowie.
W 2020 roku PepsiCo Polska ogłosiło, że wszystkie opakowania herbaty mrożonej Lipton Ice Tea produkowane będą z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu (rPET). W 2021 roku PepsiCo zainwestowało 3,6 mln USD (oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku) na pozyskanie rPET, który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda w opakowaniach w 100% z przetworzonego plastiku rPET. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%.
PepsiCo Poland - historia współpracy z Operacją Czysta Rzeka
PepsiCo dołączyło do Operacji Czysta Rzeka już w 2021 roku. Pierwsze wspólne sprzątanie było częścią ekologicznych działań firmy realizowanych w ramach projektu Rekologia we współpracy z Fundacją PepsiCo. Na pierwszą akcję sprzątania przybyło 40 pracowników. Grupa wolontariuszy uprzątnęła wtedy ponad 750 kilogramów śmieci! Spotkanie odbyło się w pobliżu warszawskiego Klubu La Playa graniczącego z Praską Plażą Miejską. Postanowiono, że w ramach współpracy z Operacją Czysta Rzeka teren tej plaży będzie sprzątany każdego roku.
W 2022 roku PepsiCo dołączyło do grona partnerów Operacji Czysta Rzeka jako Sponsor Wspierający. Kolejna akcja na Pradze zgromadziła już ponad 60 osób. 117 worków śmieci – tyle zniknęło bezpowrotnie z warszawskich terenów nadwiślańskich! Przed akcją sprzątania zostały przeprowadzone warsztaty z upcyclingu połączone z wystawą rzeźb ze śmieci autorstwa Honoraty Stafiej.
2023 – trzecia akcja sprzątania Praskiej Plaży Miejskiej w Warszawie. PepsiCo, jako Sponsor Wspierający, z grupą ponad 100 wolontariuszy, posprzątało przeszło tonę odpadów. Królowały szklane butelki, puszki, foliowe opakowania po produktach spożywczych. Znaleziono także boję rybacką!
Rok 2024 był przełomowy. W akcji sprzątania nad Wisłą wzięło udział prawie 150 pracowników firmy PepsiCo. Uczestnicy pozytywnie ocenili organizację i koordynację wydarzenia. 8 grup wolontariuszy wyruszyło w różne części Warszawy, aby posprzątać zalegające na łonie natury śmieci. Choć pogoda nie rozpieszczała i temperatura przekroczyła 33 stopnie Celsjusza, pracownicy firmy PepsiCo zebrali dwie tony odpadów! Hulajnoga, opony, piekarnik, głośnik, krzesło, kable, ubrania, dokumenty, wentylator a także dwudziestolitrowy baniak na włoskie wino – to tylko część znalezionych przy Wiśle śmieci. Łącznie udało się posprzątać 16 kilometrów linii brzegowej.
tak działamy
zostań partnerem operacji czysta rzeka
Dołącz do firm, które doceniają potencjał naszej akcji społecznej i chcą być częścią społeczności, dla których ważne są odpowiedzialność i troska za środowisko naturalne. Razem zadbajmy o lokalne otoczenie. Spotkajmy się nad rzeką!
Jeśli chcesz zostać partnerem całorocznym skontaktuj się z Mariuszem Kalinowskim:
m.kalinowski@operacjarzeka.pl
607 945 139