W Jet Line zajmujemy się komunikacją w przestrzeni. Obydwa te pojęcia uważamy w naszej pracy za kluczowe i obydwa ściśle wiążą się z Operacją Czysta Rzeka. Komunikacja i przestrzeń.
W komunikację Operacji Czysta Rzeka włączamy się z kilku powodów, choć zasadniczo wszystkie mogłyby sprowadzić się do stwierdzenia: pomagamy, bo możemy i chcemy. Uważam, że dzielenie się zasobami
i budowanie koalicji w ważnych sprawach jest ważne i potrzebne. Mamy w firmie ten przywilej: dysponujemy przestrzenią do komunikacji i skoro możemy ją udostępnić w dobrym celu, z realnym wpływem na nas samych, tak robimy.
Wiemy, jak działają i jaką moc ma komunikacja out of home. To dla nas naturalne, że zwracamy uwagę na otoczenie, na przestrzeń. W niej działamy i ona tworzy kontekst naszej pracy i naszych nośników.
Operacja Czysta Rzeka jest ważna, potrzebna i realnie zmienia stan rzeczy, dlatego wspieramy ją ponownie. Udostępniamy na potrzeby jej komunikacji nasze cyfrowe ekrany MORE w ośmiu największych miastach w Polsce. Dzięki temu zaproszenie do udziału w akcji trafi do setek tysięcy osób.
Dzięki innej wrażliwości, wiedzy i świadomości, dzięki osobistym doświadczeniom oraz odpowiedzialności i także regulacjom prawnym nasza branża świetnie wie, że reklamujemy to, co zostało wyprodukowane przez innych, i że wszyscy stoimy wobec środowiskowych wyzwań. Do trwałej zmiany nawyków potrzebny jest czas, edukacja i tworzenie ludziom możliwości. Duża w tym rola biznesu, także naszego. Reklama produktów, usług czy idei może być prowadzona z troską o dobrostan środowiska.
Piszę ten tekst w połowie lutego 2024r. – do końca miesiąca zakończymy dużą inwestycję wymiany wszystkich lamp w sieci Motorway przy trasach w Polsce na energooszczędne LEDy. Inwestujemy
w ekrany cyfrowe. Znamy ślad węglowy firmy i wkrótce będziemy także liczyć ślad naszych usług: realizowanych kampanii na OOH i Digital OOH. Robimy wiele małych i ważnych rzeczy na co dzień: drukujemy mało i na papierze z odzysku, bez folii i lakierów UV, zrezygnowaliśmy z produkcji firmowych gadżetów a nasze torby na prezenty mają łatwe od odczepienia zawieszki z logo, dzięki czemu są wykorzystywane ponownie.
I na koniec słowo o inicjatywie najważniejszej. W 2012 r. odbyły się pierwsze dwa Rejsy Odkrywców, które rok później dały naszą Fundację Rejs Odkrywców. Organizujemy rejsy dla młodzieży na morzach
i jeziorach, dzielimy się żeglarską pasją i w ten sposób pomagamy iść dobrą drogą tym, którzy tego potrzebują. W czasie przygotowań zawsze zwracamy uwagę na zachowania i nawyki, porządek na biwakach, sposób korzystania z wody na żaglowcu itp. Żagle to natura i nie da się pływać bez szacunku do natury. W Fundacji uczymy jej w praktyce.
Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji w Jet Line